Friday, May 7, 2010

Ape nie?

Assalamualaikum..kpd sesiapa yg tersinggah...

Welkam to the cloud :D . never knew how to blog, but suddenly i feel like to blog..selepas membaca banyak blog lately..niat asal nak search barang/info...tp selalu end up dgn membaca blog2 rakyat malaysia :). so today..in this armus library in UQ...dgn mata kuyu..sejuk x hengat...tercetuslah satu social pressure (owh btw my housemate sdg buat research pasal online social networking)...hehe...seeee...i'm the 1st victim ;)..selepas facebook..sebok plak nk ade blog..hihi..biarlah...bak kate teman baik di uitm dulu..."Who cares"..dan aku pulak mengatakan..."hade aku kisah"... ? :P . btw..blog ini..selain akan menjadi tempat utk meluahkan perasaan..ianya juga akan menjadi tempat utk berkongsi idea utk menjadi pengantin bajet...huhu..maksudku bkn bajet cantik atau what so ever...tp betul2 bajet dlm definisi ONGKOS..hehe...bagi sapa2 yang nak kahwin just after menghabiskan pengajian...yg masih belum mempunyai pekerjaan tetap/kewangan yg kukuh...apa kata engkorang jgn botakkan kepala mak bapak korang yg da susah2 lahirkn korang...pastu korang suke2 je nk jadi pengantin yang meletup tak hengat.... ;). hehe.

as for me..selepas je 3bln habis degree...dpt tawaran smbng master obersea...aku mulenye xnak pegi..tp disebabkn desakan ibuku..apa lg yg aku blh katakan...walaupun aku tahu mmg susah ler nk cari kerja dgn qualification master's degree...kecualilah kalau dah attach dgn mana2 body sebelum amik master itew. w/pun..aku berserah je pd yg Esa...dia tahu yg terbaik..dia beri aku peluang BELAJAR...eventho aku x tahu lg mase depan ku..yg pasti aku x kisah pun kalau dpt keje dgn qualificatn degree..since ptptn degree pun dapat pengecualian..jadi aku xlah terlalu reluctant utk menyambung master ni oke :) . ok..lepas dpt tawaran aku ada 7 bln waktu lapang sebelum fly..aku pun kejelah contract di bahagian marketing and sales..not bad..dptlah jugak pengalaman + duit syikit ;). unfortunately eventho aku earn more than 10k dlm 4bln aku keje tuh..jgn haraple nk ada simpanan......sbb?? sbb aku x penah pk kan masa depan....

No comments:

Post a Comment