Friday, May 7, 2010

I'm engaged :D

ok..aku mulakan entri ini dgn bercerita sedikit mcm mana aku terjebak dgn hal2 tunang/kawin ini....my partner and I..never thought to get married this early...seriously x penah plan..tp itulah...alkisahnya..bila BERCINTA BUKAN NIAT UTK KAHWIN,TP UTK SONOK2...hah. padan muke. bknla kami langsung x penah cerita perihal kahwin..cuma tak serious..tp kuasa Allah..aku yang tak plan nk balik cuti summer pun baliklah ke KL...utk bertunang dgn si dia..alhamdullilah..majlis berjalan lancar pd 19 dec 2009 lepas..just one day before his 28th bday... :) .

ok, aku student kan? anak yatim lak kan...jadi majlisku mmg dijalankan dgn sgt sederhana...adik2 masih study..xkanlah aku nk merengek kt mak aku mintak itu ini kan..eventho aku tahu dia akan bg kalau aku mintak (part yg plg best bila tak mintak tp dia yg over bg ;) ) . ok..bajet utk majlis pertunangan tempoh hari...

1) hantaran pd pihak lelaki
- gubahan..dlm rm70 jer sbb dulang pinjam aunty punyaaa....gubahan kakak sedara ku buat :)
- kasut timberland..got it just for rm240 / aud80..kalau kt mesia x dptler...huhu
- baju melayu utk nikah...rm 70 tempah jahit plus rm 70 kain so rm 140..
- kemeja..murah gak sbb bwk blk dr oz...tak silap x lebih rm80..
- cuppies...free sepupu sponsor
- buah2...rm 80 tp free sbb aunty sponsor..
-bahulu giant ikan..free jugak aunty sponsor..
- sireh junjung..alahai rm5 je sirih ;)
-manisan ape ntah name dia..makcik belah ayah sponsor..

total : rm 535 jer...itupun kasut timberland tu sebagai hadiah bday tunangku..

2) khemah
-maaflah..rumahku tidak sesuai memasang khemah kerana masalah bukit yg tak dpt diatasi..huhu...ala...kt living hall makan pun muat je 40 tetamu :)

total : rm 0

3) makanan
- makcik sedara gak masak...masakan kampung..xdelah smpai rm10 satu kepala ok..
total : rm 1400 utk 150 org ;)

4) baju + mekap + etc

-baju : rm300 kain from jackel...aku akan ulang baju ni utk majlis konvo july ini ok. jadi aku taklah terasa terlalu membazir..owh..plus rm 50 utk selendang..
-kasut : mane ade. x kuar umah pun? ;)
-mini pelamin : wat sendiri..pasang langsir cantik..letak kerusi arab tuh..tabur bunga2 sikit..letak pasu besar kiri kanan...siap! - rm 50 utk bunga pasu.
-bunga tangan..ok aku g tgk kt kedai pengantin ape ntah serious lupe nama..tp yg 5 tingkat kt puchong tuh..ade ke patut rm 85 bunga tu yg da siap gubah..ape lagi aku beli je span dgn tempat pegang yg da siap rm 10 je..beli bunga lagi rm 10...siap. total rm 20
- mekap..rm 150...by fadly :)..blh tgk pic i kt blog dier..ekeke ;)
http://beautifulblusher.blogspot.com/2009/12/majlis-pertunangan-juani-mazmin.html

total : rm 570..

GRAND TOTAL : RM 2.5k plus minus.....huhu..aku rasa zaman skang org tunang ni cecah rm1ok..dgn mini pelamin sampai seribu lebih..catering n khemah dekat 3 ribu..brg2 hantaran and upah hantaran yg boleh diavoid sebenarnye...da lagi 5-8 ratus..barang2 hantaran smpai 2k...mane nye tak cecah rm10k kan? huhu

again! saya pengantin bajet. taknak susahkan ibuku sowang :). planning utk bayar dgn duit sendiri...sewa dewan + pelamin + baju + kad kawin....makanan je ibuku sponsor hehe. ;)


few pics to be shared with uollss




No comments:

Post a Comment